środa, 24 września 2014

Tańcowała nitka....

....z szydełkiem. I wytańcowała. Ale zanim się za to zabrała, musiała poświęcić trochę czasu, by odpowiednio się przygotować. 

Od pewnego czasu wieczorkami, gdy Dziecięcia  me słodko śpią, siadam wygodnie z herbatką w dłoni i przeglądam internetowe czeluści w poszukiwaniu efektownych i łatwych w wykonaniu ozdób bożonarodzeniowych, robionych na szydełku oczywiście. Schematy, które już posiadam (a jest tego duuuży folder) albo trochę mi się opatrzyły, albo są wyjątkowo upierdliwe w dzierganiu. A jako że w tworzeniu własnych jestem kompletnie lewa- skorzystałam z pomocy kochanego Wujaszka... Google, a raczej z jego grafik. Mam w kompie swój mały tajemniczy zakamarek gdzie chomikuję takie skarby. Z pewnością posiadaczki blogów robótkowych spotkały się już z tymi wzorami, bo są one ogólnie dostępne zarówno w grafikach wyszukiwarki, jak i na stronie STYLOWI  , z których to inspiracji często korzystam.
Wybór dokonany, próby poczynione. Na razie w wersji saute, bez krzty krochmalu, usztywniacza i błyszczących akcentów, ale chciałam najpierw sprawdzić poziom trudności ( a raczej prędkości dobrnięcia do końca robótki:)) i to jak prezentują się gotowe. Wyszło nie najgorzej, pora więc na rozpoczęcie produkcji masowej ;)











Trzecia z gwiazdek jakoś mnie przestała zachwycać po zakończonej pracy, myślę więc, że z tego schematu nie będę korzystać. Postanowiłam w tym roku poprzestać na czterech rodzajach gwiazdek, lub jak kto woli śnieżynek (więc właściwie muszę się zdecydować na jeszcze dwa wzory) i jednym wiszącym aniołku (jeśli chodzi o ozdoby choinkowe). Coś tam pewnie jeszcze zostanie dodane w trakcie tworzenia, ale tak wygląda plan podstawowy.






Wspomniany wyżej aniołek nabierze uroku jeśli będzie porządnie szydełkowany, nie na szybkiego i zostanie poddany końcowej obróbce w domowym usztywniaczu. Ażeby naprawdę równo "dyndał" sobie na świątecznym drzewku, chyba do schnięcia usztywniacza zainstaluję go na styropianowym stożku. Pierwszy raz mam zamiar robić te nieziemskie istoty więc moje doświadczenie w tej kwestii- zerowe. Jakieś sugestie??
Chętnie skorzystam :)

Może trochę wcześnie na rozsiewanie wokół siebie świątecznych klimatów, wolę jednak by wykonane ozdoby leżały miesiąc w pudełku czekając na pierwszą gwiazdkę (tą na Niebie) niż w przeddzień wigilijnej kolacji miałabym się plątać w kordonku ;). Boże Narodzenie jest dla mnie czasem zbyt szczególnym, by profanować go pośpiesznymi wykończeniami dekoracji...

Pozdrawiam Was gorąco w ten chłodny (przynajmniej na Południu Polski) wieczór,
Wasza (nie)perfekcyjna :*

10 komentarzy:

  1. śliczne.... i na pewno będa pięknie wyglądały na choince, choć dla mnie trochę za trudne....
    http://leptir-visanna6.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również z początku myślałam, że porywam się z motyką na słońce zwłaszcza patrząc na aniołka, ale jakoś oczko po oczku i poszło ;) pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Ja nie mam takich zdolności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale to nie kwestia zdolności tylko odrobiny podstaw i cierpliwości :) i fajnego wzoru. Miło mi powitać Cię wśród komentatorów mojego bloga. Serdecznie pozdrawiam i zapraszam ponownie ;)

      Usuń
  3. Noooo, Aaalex! Ale masz talencior, może kiedyś byś mnie też nauczyła:) Podziwiam, podziwiam, ja mam akurat lewe ręce do tego! Ściskam Cię mocniutko, kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie dziękuję :) a nauczę, nauczę- na Twoim skończonym tarasie w ładne popołudnie ;) pozdrawiam

      Usuń
  4. Prace na szydełku zawsze mi się podobały, ale jakoś nie mam talentu w tym kierunku ... :) Tobie wyszło prześlicznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja sie w sumie z internetu i paru książek nauczyłam jak się podstawy opanuje to już można wszystko ;) pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  5. Bardzo mi się podobają robótki, a najbardziej gotowe:-)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo je lubię, ale nie tylko zawieszone na choince- samo tworzenie sprawia mi przeogromną radość :) pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Translate